Provoz MŠ
6,30 - 16,00
Organizace dne v mateřské škole:
6.30 – 8.00
- scházení dětí, ranní hry v hracích koutech dle volby a přání dětí pod dohledem učitelky, uč. stanoví úkol dne v souladu s tématem – motivační moment pro dítě a rodiče, pitný režim
8.00 – 8.30
- komunitní kruh, didakticky zacílené pohybové činnosti (záměrné i spontánní učení) ve skupinách a individuálně, jazykové chvilky, logopedická prevence, mladší děti pokračují ve hře, starší děti dostávají nové úkoly, společenské hry, puzzle, práci na počítači apod., jógové a relaxační cvičení
8.30 – 9.00
- hygiena, svačinka, pitný režim
9.00 – 9.30
- didaktická činnost zaměřená na oblasti: dítě a jeho tělo, dítě a jeho psychika, dítě a ten druhý, dítě a společnost, dítě a svět; oblasti se prolínají, učitelka odborně vede program dne i celého tématu, o délce tématu rozhoduje učitelka společně s dětmi, podle toho jak téma zaujme, vždy přiměřeně věku
9.30 - 11.15
- rozvoj sebeobsluhy v převlékání, ukládání šatstva a obuvi na určené místo, pobyt venku, pozorování přírody, rozvoj chůze, běhu, poskoky, lezení, míčové hry,využívání školní zahrady a jejího vybavení, okolí MŠ
11.15 - 12.00
- hygiena, oběd, kultura stolování, rozvíjet společenské návyky u stolu, rozcházení dětí s polodenní docházkou, konzultace s rodiči o následujícím programu příštího dne, pochvala dítěte
12.00-14.00
- hygiena, čištění zoubků, odpočinek na lehátkách; nespavé děti, školáci, děti s OŠD po 13.00 činnosti u stolečku
14.00-14.30
- hygiena, odpolední svačina
14.30-16,00
- dokončení úkolů z ranního bloku, odpolední zájmové činnosti dětí, hry dle zájmu dětí, pokračování dle zájmu dětí v didakticky cílených činnostech pod dohledem učitelky, pobyt na zahradě, rozcházení dětí, předávání dětí pouze rodičům, v jiném případě rodiče zajistí písemný souhlas s pověřením jiné dospělé osoby o odvádění dítěte z MŠ
Průběh dne může učitelka obměnit podle stávající skupiny dětí a jejich požadavků Časy jsou orientační. Zohledněn individuální přístup k dětem.